شناسهٔ خبر: 23806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

بهسازی محور ترانزیتی و شریانی اینچه برون - گنبد كاووس در استان گلستان

ابراهیم مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان از آغاز عملیات بهسازی محور ترانزیتی و شریانی اینچه برون- گنبدكاووس به طول حدود ۵۰ كیلومتر در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری گفت: عملیات بهسازی محور ترانزیتی و شریانی اینچه برون – گنبدكاووس از محل سد دانشمند (هفت كیلومتری سه راهی اینچه برون) به سمت شهرستان گنبد كاووس و با انجام عملیات قیرپاشی (حفاظتی فوگ سیل) جهت آب بند كردن و جلوگیری از شن زدگی رویه آسفالت، به اجرا درآمده است.

مبارك قدم اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این عملیات را، رقمی بالغ بر سه میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ذكر كرد.

به گفته وی، محور ترانزیتی و شریانی اینچه برون – گنبدكاووس از محورهای مهم استان به جهت مبادلات تجاری ایران با كشورهای آسیای میانه است كه بر اثر تردد زیاد، تخریب گسترده‌ای بر سطح و رویه آسفالت آن در سال‌های اخیر بوجود آمده بود و برای حفظ رویه آسفالت و كاهش سطح تخریب‌های محور، عملیات بهسازی آن در دستور كار قرار گرفت.

مبارك قدم اضافه كرد: پس از اتمام این عملیات ظرف چند روز آینده، عملیات بهسازی محور از سمت سه راهی اینچه برون به سمت داشلی برون و مراوه تپه ادامه پیدا خواهد كرد.

محور ترانزیتی و شریانی اینچه برون- گنبدكاووس در شمال استان گلستان واقع شده است.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال ایران واقع است و از شمال با کشور ترکمنستان، از شمال غرب با دریای خزر، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.

نظر شما